Recenzja. M. Kuszewska „Dobre nawyki”

 Magdalena Kuszewska „Dobre nawyki. Zakochaj się w życiu na nowo”

 

            „Dobre nawyki” to pozycja pełna propozycji nawyków do wprowadzenia do życia czytelnika.

 

            Książka zaczyna się ciekawymi cytatami stanowiącymi motto publikacji. Pierwszy to słowa Jim Ryun (mistrz lekkoatletyki z USA, w dobrym momencie ją czytałam, akurat trwają igrzyska olimpijskie w Tokio😀), drugi to słowa przypisywane Arystotelesowi (tego Pana chyba nie trzeba nikomu przedstawiać…<💭to taki starożytny filozof 😉😜>.

 

            Dane ogólne. Pozycja przedstawia 25 nawyków. Do tego mamy Wstęp i Zakończenie. Czcionka mogłaby być trochę większa. Onepress. Sensus. Helion. Copyright z 2021 r. Książka ma około 150 stron tekstu.

W pozycji znajdziemy takie „wyróżnienia tekstu” jak punktory, pogrubienie, kursywa.

            Autorka to dziennikarka i redaktorka a także współautorka książek: „Co boli związek”, „Ginekolodzy. Tajemnice gabinetów”, „Rozmowy o odpowiedzialności. Tom 4. W czasach zarazy”.

 

            Przedstawione nawyki mają wpłynąć na polepszenie życia czytelnika – jeśli zacznie je wprowadzać. W jaki sposób? Autorka ukazuje to we Wstępie odnosząc się do własnego życia i swoich doświadczeń. Podkreśla ich ważność choć nie uważała się ona za fankę powtarzalności. Możemy tu znaleźć nawet podział na tą dobrą i tą złą rutynę. Także we Wstępie autorka przestawia definicję nawyku.

 

            Także w dalszej części książka autorka często odwołuje się do swoich doświadczeń i swojego życia. Przedstawia różne „anegdoty”. Odwołuje się też m.in. do artykułów swojego autorstwa. No cóż… każda reklama podobno jest dobra 😉. Na szczęście odwołuje się także do innych pozycji czy poglądów różnych osób, więc nawet taka reklama aż tak bardzo w nie kłuje w oczy. Mowa jest tutaj m.in. o wdzięczności, dyscyplinie, myśleniu o sobie dobrze, optymizmie czy nagradzaniu siebie. 

 

            Dzięki tej pozycji nie pokochałam bardziej życia. Przedstawione nawyki jednak mogą pomóc, gdy zostaną wprowadzone do naszego życia i polepszyć jego jakość. Żaden z nich nie był dla mnie nowością. Jeśli więc interesowaliście się już tematem nawyków pozycja ta niekoniecznie Was zachwyci i niekoniecznie jest Wam niezbędna.

 

Dla kogo? Wspomniałam komu niekoniecznie się przyda. Komu może jednak okazać się pomocna? Dla osób, które jeszcze nie są zapoznane z tematem a chcą polepszyć swoje życie. Chcą coś udoskonalić, ale nie wiedzą co i jak. Wtedy tutaj znajdą różne propozycje, z których mogą coś wybrać. Mogą znaleźć tu też zagadnienia do rozmyślań i przeanalizowania.

 

Reasumując nie jestem zachwycona i nie czuję hurra optymizmu myśląc o tej książce. Ma swoje mocne strony? Jak najbardziej. Może komuś się przydać, natchnąć do zmian w swoich nawykach i być ich bardziej świadomym? Może. Osobiście miałam nadzieję na trochę coś innego… Być może też nie jestem w odpowiednim momencie życia bym mogła w pełni docenić jej walory. Nie zachwycił mnie ani sposób przekazu ani zawarte w książce informacje. Choć jestem niemalże pewna, że pozycja znajdzie odbiorców, którzy będą nią zachwyceni.

Tym samym nie polecam i nie odradzam. Dla mnie to nie było to. Szkoda bo liczyłam na coś co poruszy coś w mojej duszy. Niestety tak się nie stało.

 

Pozdrawiam,

Airi

M. Kuszewska

Powodzenia w życiowych poszukiwaniach 🐾

 

Komentarze

  1. Hej Airi :D , O nawykach co nie co się dowiedziałem, a może zajrzę choć do fragmentu tej książki , może być odkrywcza dla mnie 😃 .
    Jak zawsze z łatwością i lekkością 🪶czyta mi się Twoje recenzje 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i bardzo miłe słowa.
      Pozdrawiam serdecznie i cieszę się, że recenzja do czegoś się przydała :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. M. Janiszewska, A. Klos „Jak być szczerym ze sobą"