Recenzja. J. Pokrywka, F. Żurowski "Na zdrowie!"


Jan Pokrywka, Filip Żurakowski „Na zdrowie! Jak osiągnąć harmonię ciała, ducha i umysłu”, Wydanie II Rozszerzone


            „Na zdrowie!” doczekało się II Wydania, rozszerzonego. Cieszę się, że miałam możliwość zobaczenia czym różni się ono od pierwszego wydania. Nie będzie to długi wpis, czy typowa recenzja. Przede wszystkim będzie o różnicach pomiędzy wydaniami.


            O pierwszym wydaniu książki pisałam już na blogu. Zostawiam Wam do niego link byście mogli przybliżyć sobie co o niej pisałam w 2014 r. (6 lat temu…): https://swiatairi.blogspot.com/2014/06/recenzja-dr-jan-pokrywka-filip.html.

            Wydanie II rozpoczyna się od razu pierwszym rozdziałem, w poprzednim wydaniu był to rozdział „O czym jest ta książka i jak można ją czytać?”. Nazwy rozdziałów i ilość podrozdziałów jest inna. Pierwsze wydanie miało około 220 stron tekstu, wydanie drugie około 340 stron. Pierwsze wydanie nie miało Bibliografii, drugie już ją ma. Bardzo się z tego cieszę 😊. Okładka II Wydania jest niebieska, gdy pierwszej była zielona.

Każdy z rozdziałów posiada podsumowanie. Łatwiej ocenić, czy dany rozdział może przynieść nam nowe informacje, czy lepiej na razie go ominąć by najpierw zapoznać się z tematami, które mogą nam w czymś pomóc. Cieszy mnie trochę dogłębniejsze opisanie (choć w niektórych miejscach poprawki są czysto kosmetyczne) 5 typów ludzi. Można znaleźć tu m.in. odwołanie do starożytnej medycyny chińskiej.

            Zmienił się nie tylko wygląd publikacji czy ilość stron, ale także trochę przekazywana treść. Od pierwszego wydania na polskim rynku pojawiło się wiele różnych książek podejmujących temat zdrowia. Jakie są moje wrażenia po lekturze drugiego wydania?
Publikacja nadal ma ciekawe fragmenty, do których warto wracać i sobie o nich przypominać. Podobał mi się rozdział o ksylitolu i oleju lnianym.

            Reasumując jeśli nie mieliście do czynienia z pierwszym wydaniem a interesujecie się zagadnieniami powiązanymi ze zdrowiem możecie w tej publikacji znaleźć kilka rzeczy dla siebie.

Pozdrawiam,
Airi

Powodzenia w poszukiwaniach

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

kilka słów o "Gorszycielkach", J. Molenda