kilka słów o Przedwiośniu

Stefan Żeromski "Przedwiośnie"



To teraz coś bliższego... pod różnymi względami... ;)


Stefan Żeromski żył na przełomie XIX i XX wieku.

A "Przedwiośnie"? Głównym bohaterem jest Cezary Baryka. Nie zawsze czytelnik musi go lubić, można uznać, że on sam nieraz się "gubi".
Ważnym motywem są tu "szklane domy".
To interesująca publikacja pod wieloma względami. Jak ktoś jest ciekawy treści, no cóż najlepiej samemu przewertować publikację.

Co mnie skłoniło do lektury? Hmm.. chyba zakończenie filmu, gdzie Cezarego Barykę grał Mateusz Damięcki (reżyseria Filip Bajon). Byłam ciekawa jak to wygląda w książce, a jak zobaczyłam, że się one różnią (te zakończenia) zaczęłam czytać całą książkę ;)


Pozdrawiam,
Airi

Dane dotyczące wydania książki, które leży na mojej półce: 
Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Czytelnik, Warszawa 1971

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)