Wrzesień 2022

Wrzesień 2022

 

Jak to się mówi jedna jaskółka wiosny nie czyni…

I ten wpis nie oznacza, że wracam już do Was całkowicie… ale już niebawem możecie się spodziewać systematycznego pojawiania się nowych postów. Mam nadzieję, że uznacie je za pomocne i przypadną Wam do gustu.

 


Co przynosi wrzesień?

- powrót do szkół/początek szkoły,

- z jego końcem powrót na uczelnie/początek studiów.

I to zarazem coś dla uczniów/studentów jak i nauczycieli/wykładowców. Jedni już wchodzą w nowy rok szkolny, drudzy zaraz wejdą w nowy rok akademicki.

Wrzesień to też koniec lata i początek jesieni (kalendarzowy, astronomiczny). Pogoda się zmienia. Zmienia się kolor liści... jest to jeden z tych miesięcy kiedy wiele się zmienia.🍁🍂

 

W tym miesiącu "ważne daty" dla faz Księżyca*:

10 września 2022 o 11:59 kulminacja Pełni w Rybach

25 września 2022 o 23:54 kulminacja Nowiu w Wadze oraz według niektórych Początek Nowego Cyklu Osobistego, przeczytać na ten temat możecie np. tutaj.


*Do podstawowych Faz Księżyca zalicza się: nów, pierwsza kwadra, pełnia, ostatnia kwadra. Przy nowiu często pojawiają się takie terminy jak: Nowy Księżyc czy w angielskojęzycznych źródłach Dark Moon. Wspomniane fazy księżyca często pojawiają się w kalendarzach, szczególnie tych "dla ogrodników i działkowców". Ogólnie faz księżyca, o których się wspomina jest 8, zazwyczaj jednak ogranicza się do wspomnianych na początku 4.


Później (do końca 2022 r.) kulminacja nowiu  i pełni prezentuje się następująco:

- 9.10. Pełnia w Baranie,

- 25.10. Nów w Skorpionie,

- 8.11. Pełnia w Byku,

- 23.11. Nów w Strzelcu,

- 8.12 Pełnia w Bliźniętach,

- 23.12 Nów w Koziorożcu.

By znać rozkład księżyca na dany rok korzystam ze strony Moonsetstory. Pisałam o niej w tych wpisach.

 

„Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.”

Maria Konopnicka „Jesienią”

Patrząc na Koło Roku we wrześniu przypada Mabon. Krótko o nim już wspominałam na blogu – tutaj.

 


Wrzesień to dobry miesiąc na podsumowania. Z resztą osobiście lubię je robić kilka razy do roku by zobaczyć czy to co sobie założyłam na początku ma jeszcze jakiś sens, jakie są postępy itp.

To dobry moment także na odświeżenie energii w domu 😉, w tym poprzez zrobienie porządków. Tu wpis, który może Was zainteresować w tym zakresie.

 


....Tak więc… powoli do Was wracam. A dzisiaj "wpadłam" by się z Wami przywitać i o zdrowie zapytać 😀😇.

 

Pozdrawiam

Airi

 

Powodzenia w życiowych poszukiwaniach 🐾

Komentarze

  1. Dobrze że wróciłaś ;) Daty pomocne, zanotowałam jedną w kalendarzu ;D Ja rzadko coś komentuję, ale zawsze czytam, więc czekam na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. 😊 I miło mi, że ktoś się cieszy z tego, że wracam 😆. Pozdrawiam serdecznie 😘

      Usuń
    2. To ja Ola, nie wiem czemu ręcznie muszę ustawiać konto google ;) dla mnie data 8.11 jest istotna .. a w kartach to Moc-Sprawiedliwość (kłótnie o to).. a Moc mi wypadła jako karta "na rok 2022" (obok śmierci), a jakoś około tej daty jest zaćmienie... hmhm.. może byc ważna data kolektywenie i osobiście, czas pokaże ... ja będę bacznie obserwować wydarzenia ... i ściskam ;)

      Usuń
    3. Zdaje się, że koło 8.11. jest całkowite zaćmienie Księżyca, a koło 25.10. częściowe zaćmienie Słońca.
      Faktycznie może się dziać... Wirtualnie przytulam 🤗

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. M. Janiszewska, A. Klos „Jak być szczerym ze sobą"