Recenzja. M. Cichocki „Zawód: Copywriter"

 Marcin Cichocki „Zawód: Copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu”

 

            Marcin Cichocki stworzył książkę, która może przydać się osobom zastanawiąjącym się nad podjęciem pracy w zawodzie Copywritera. Ukazuje, że właściwie każdy może spróbować swoich w tym zawodzie, ale nie każdy będzie w nim dobry.

 


            O czym jest ta książka? O różnych sprawach związanych z zawodem copywritera, od tego co pod tym terminem się kryje oraz jakie są jego rodzaje, po to, że warto być ostrożnym rozpoczynając z kimś współpracę (uwaga uniwersalna, może przydać się przy różnych pracach, zarazem gdy prowadzimy własną działalność jak i w przypadku innej formy wykonywania prac zleconych).

 

            Dla kogo? Jak wspomniałam na wstępie, dla osób zastanawiąjących się nad podjęciem pracy copywritera, ale także dla osób dopiero w nim raczkujących oraz doradców zawodowych czy osób dokonujących innego poradnictwa w tym zakresie (czyli osoby, które teoretycznie powinny dużo wiedzieć o różnych zawodach, by móc lepiej pomóc osobom do niego się zgłaszającym). A także innych osób lubiących znać różne zawody… wiedzieć ‘z czym coś się je’.

 

            Ogólne. Stosunkowo niewielka pozycja. Swą wielkością przypominająca zeszyt A5. Liczba numerowanych stron: 134. Copyright z 2021 r. Wydawnictwo Helion S.A., Onepress. Autor – Marcin Cichocki to właściciel agencji copywriterskiej. Zaczynał jako podwykonawca innego copywritera.

Publikacja składa się z 6 numerowanych rozdziałów oraz Wstępu i „Zakończenie? A może początek?”.

 

            Zawartość. Informacje przekazywane są w przystępny sposób. Dotykane są różne zagadnienia związane z byciem copywriterem. Czytelna czcionka. Treść przekazywana nie tylko poprzez tekst, ale też różnego rodzaju „ilustracje”, czy diagramy i wykresy. Kolorystyka wnętrza: czarno – biało – szara.

Używanych jest klika specyficznych pojęć, ale jest to zrozumiałe i może pomóc w dalszym pogłębianiu wiedzy o działalności copywritera. Autor próbuje m.in. odpowiedzieć na pytania:

- Czy studia kierunkowe są niezbędne?

- Jakie są cechy dobrego copywritera?

- Gdzie szukać klientów?

 

            Różne. Rynek, jak to wskazuje autor, jest przepełniony różnego rodzaju autorami tekstów. Na niego mają również wpływ np. studenci, którzy chcą sobie dorobić, poprzez proponowanie bardzo niskich cen. Brak jednak jakiś wyjątkowych obostrzeń dotyczących tego kto może wykonywać ten zawód może być nie tylko utrudnieniem, ale też szansą by jednak spróbować podążyć tą drogą na różnym etapie swojego życia.

 

            Pozycja zawiera wiele różnych informacji, które pokazują zawód copywritera z różnych stron. Odnaleźć tu można także różne wskazówki dla osób, które by chciały tą ścieżką podążyć.

+ temat, ukazanie różnych plusów i minusów zawodu

- na wiele pytań brak odpowiedzi

Książka jest więc ciekawym wprowadzeniem do świata copywritingu, nie odpowiada na wszystkie potencjalne pytania z nim związane, ale to ‘oczywista oczywistość’. Nie da się opowiedzieć o wszystkim. W pewnych kwestiach może więc to być pewny punkt wyjścia do dalszych poszukiwań. Solidne podwaliny by zaciekawiony badacz mógł ruszyć w dalszą wyprawę.

 

Dla mnie to dobra książka. Z informacjami przekazanymi przez osobę, która w omawianym temacie „siedzi na co dzień”. Dodaje jej to wiarygodności. Odbiorca czuje, że nie ma do czynienia jedynie z teoretykiem w danym zakresie tylko z praktykiem, który już pewne rzeczy zobaczył i doświadczył. Teraz dzieli się swymi odkryciami.

 

Reasumując jestem zadowolona z lektury. Dowiedziałam się z niej kilku ciekawych rzeczy i dzięki niej lepiej rozumiem „świat copywritingu”.

 

W skali od 0 do 10 oceniam pozycję na 7. Jest dobra jako wprowadzenie. Może pomóc postawić pierwsze kroki w zawodzie, o ile po przeczytaniu publikacji odbiorca nadal będzie miał na to ochotę.


Pozdrawiam,

Airi



Powodzenia w życiowych poszukiwaniach 🔅☀️

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. M. Janiszewska, A. Klos „Jak być szczerym ze sobą"