kilka słów o Dialogach Konfucjusza

"Dialogi" Konfucjusz


Pomyślałam, że raz na jakiś czas warto sięgnąć do.... źródła ;).

Tak czy inaczej wypadło na "Dialogi" Konfucjusza. Książkę tę mam już na swej półce od dość dawna, jednak jakoś nie mogłam się nią wziąć.


źródło: http://i870.photobucket.com/albums/ab265/AlexysSaysRawwr/Before%20and%20After%20Edit/anime-cute-girl-japanese-takenaka-Favimcom-47559_thumb.jpg

Gdy pierwszy raz zajrzałam do tej publikacji uznałam, że jest: Dziwna. Po prostu. Nie ma tu zwykłej prozy czy wiersza. Na każdej stronie znajduje się krótszy bądź trochę dłuższy tekst. Nie wiedziałam czy czytać to 'ciurkiem' czy oddzielnie. 'Jak to ugryźć?'
Gdy teraz do niej zajrzałam doszłam do wniosku, że nawet jest to ciekawe. Jak bym miała określić ją jednym słowem to byłoby to: Zastanawiająca.
Jeszcze wszystkiego nie pojmuję, ale sporo ciekawych uwag można tu odnaleźć.

Nie jest to raczej jednak książka do przeczytania w jeden dzień (choć nie mówię, że się nie da bo pewnie ktoś by udowodnił, że jednak się da). Warto czytać ją kawałkami, w tym wypadku chyba jednak 'co za dużo to nie zdrowo' ;)

Książka, którą mam w domu to część serii wydanej przez HACHETTE gdy te wydawało całą serię różnych "filozoficznych" publikacji. Biblioteka Filozofów.

I w tym wypadku pozycja rozpoczyna się informacjami dotyczącymi życia Konfucjusza.



Pozdrawiam serdecznie
źródło: http://www.desktopwallpapers4.me/anime/blue-eyed-anime-girl-17638/





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nowy Rok