Poirot i nie tylko


Poirot i nie tylko


Witajcie 😊
Ostatnimi czasy bardzo mi się spodobała seria filmów, właściwie serial „Poirot” („Agatha Christie's Poirot”) z Davidem Suchetem w tytułowej roli.

Hercule Poirot to postać, którą stworzyła Agatha Christie w swych książkach. Jak to jest określone, korzysta on z psychologii by rozwiązywać zagadki różnych morderstw. Ciekawa postać, mająca swoje przywary i ciekawe „natręctwa”. Serial mnie wciągnął, choć nie każdy odcinek podoba mi się jednakowo. Nie jest to nowość, ale ja go dopiero odkrywam 😊
A co z pierwowzorem, czyli książkami? Przyznaje się, że choć się zabieram by wypożyczyć bądź kupić jedną z pozycji Agathy Christie to do tej pory jakoś mi nie wyszło ;P. Gdy będę po lekturze choć jednej pozycji o słynnym detektywie dam znać, czy oryginał podoba mi się tak samo jak ta wersja serialowa.

Gdzie możemy znaleźć postacie będące psychologami?
Sporo jest filmów, w tym seriali, w których można zobaczyć jakąś postać wykonującą ten zawód, mające pokrewne wykształcenie, bądź w różny sposób są powiązani z tą dziedziną.
I tak np.:
- w „NCIS: LA” mamy postać Nate’a (częściej widać go w początkowych odcinkach) – w tę postać wciela się Peter Cambor, jest on psychologiem, tworzy też profile psychologiczne;
- „Chichot losu” polski serial z Martą Żmudą – Trzebiatowską i Mateuszem Damięckim, serial powstał na podstawie książki Hanki Lemańskiej o tym samym tytule. Jak dobrze pamiętam główna bohaterka jest tu psychologiem;
- „Niania w wielkim mieście” – polski serial, Dana (Magdalena Lamparska) główna bohaterka ma wykształcenie psychologiczne zaczyna pracować jako niania, Jacek Zaremba (Przemysław Sadowski) jest psychologiem.

Pozdrawiam,
Airi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)