Imbolc, siostrzeństwo...

 

Imbolc, siostrzeństwo…

 

Na dzisiejszy wpis miałam kilka różnych pomysłów… dlatego też trochę trwało zanim usiadłam do pisania i przygotowania go. Ale udało się go stworzyć 💫😇 i oto on jest... Zapraszam do lektury 😀.

 


1/2 luty to sabat Imbolc.

Jeśli więc szukacie jakiegoś powodu do świętowania na początku tego drugiego miesiąca 2021 r. może to być dobry powód. Pierwszy sabat w roku. Związany z wicca. W różnych źródłach podaje się również, że jest on powiązany z Celtami i ich tradycją oraz wierzeniami.

Ważne: światło. Można celebrować poprzez zapalenie świec w domu.

Więcej informacji najdziecie np. w „Wicca” (link do wpisu o tej książce).

 

Inne powody?

2.02. słowiańskie święto Gromnica

1-3.02. Małe Misteria Eluzyjskie (Starożytna Grecja)

7.02. Dzień Seleny

12.02. Chiński Nowy Rok, Święto Diany

 

Jeśli szukacie informacji o takich świętach, "okazjach" możecie je znaleźć wypisane na dany miesiąc w „Czaromarowniku 2021” (o którym pisałam tu).

 

02.02. to także święto katolickie – „Matki Boskiej Gromnicznej”

 


Siostrzeństwo

Myślę, że fajnie wpisuje się to w czarodziejskie klimaty. Termin, który przeczytałam w sobotnim idealetterze od Jowity Radzińskiej. Bardzo ciekawy i wartościowy tekst związany z jej rozprawą doktorską (wspominałam o jej newsletterze w tym wpisie).

Próbowałam wyszukać ten wyraz w internetowym Słowniku Języka Polskiego PWN, niestety chyba on go nie zna (sam trochę się zdziwiłam jak go przeczytałam). Pojawiła mi się informacja: „Czy chodziło Ci o: starszeństwo, trzpiotostwo”. No niestety nie chodziło mi o żadne z tych dwóch podpowiedzi.

Za to w poradni językowej (też PWN) już pojawiło się to sformułowanie 'siostrzeństwo', właśnie jako żeński odpowiednik braterstwa (zostawiam link).

 

Pozdrawiam serdecznie,

Airi

 

Powodzenia w życiowych poszukiwaniach 🐾

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. M. Janiszewska, A. Klos „Jak być szczerym ze sobą"