Recenzja. Dalajlama, Ch. Jelen „Szczęście młodego umysłu. Nauki Dalajlamy”

Jego Świętobliwość Dalajlama, Christian Jelen „Szczęście młodego umysłu. Nauki Dalajlamy”

 
                Oryginalny tytuł pozycji „Szczęście młodego umysłu” brzmi:  „A Path to Happiness For Young Minds”. Myślę, że warto o tym wspomnieć, więc tak też zrobiłam.


                Jak się możemy dowiedzieć z Przedmowy niniejsza książka (właściwie książeczka) stworzona została na podstawie zarejestrowanych w marcu 1995 roku na nagraniu wideo nauk Jego Świętobliwości XIV Dalajlamy. Co daje nam już pewien obraz z czym będziemy mieli do czynienia w dalszej części pozycji.

                Muszę przyznać, że początkowo miałam różnorakie obiekcje do tej publikacji. Przechodząc przez pierwsze strony książki włączała mi się w głowie jakaś lampka, że mi to jakoś nie pasuje, że takie jakieś płytkie wszystko się wydaje, mało wytłumaczone, ogólnikowe. Później jednak w pewien sposób przyzwyczaiłam się do sposobu przekazu informacji i uznałam, że może do niektórych osób taki sposób przekazu jest właściwy i odpowiedni. Choć więc to trochę nie moja „bajka” zaczęłam dostrzegać pewne plusy tej książeczki.

                I tak zaprezentowane są tu różne informacje jakby w pigułce, krótkie informacje poparte rysunkami/ilustracjami. Może faktycznie dla młodego odbiorcy (bardzo młodego) to jest właściwy sposób przekazu?

                Tak czy inaczej znajdziemy tu między innymi kilka informacji na temat medytacji czy chociażby współczucia.

                Trochę poprzez swoją „rysunkowość” może przypominać książeczkę dla dzieci. Albo to tylko takie moje odczucie ;) W każdym razie odkąd tylko ją przekartkowałam to miałam wrażenie, że może to być ciekawy prezent pod choinkę czy „do buta”. No albo na jeszcze jakąś inną okazję. Tak wiem, dopiero jest październik jeszcze trochę czasu do świąt :].

                Nie jest to więc zła pozycja, ma swoje plusy i minusy i może dla bardzo młodych odbiorców może być ciekawym pierwszym spotkaniem z zagadnieniami tu prezentowanymi.

Pozdrawiam,

Airi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. Jego Świętobliwość Dalajlama "O Współczuciu"