kilka słów o archetypach i symbolach

Carl Gustav Jung "Archetypy i symbole. Pisma Wybrane", Warszawa 1993


Pisząc o różnych źródłach, praźródłach, podstawach tym razem wspomnę o "Archetypach i symbolach" Junga.

Jakiś czas temu wybrałam się do publicznej biblioteki i "wpadłam" tam właśnie na tę pozycję. Może nie jest jakieś nowe wydanie, ale co Jung to Jung ;)

Sam wstęp jest autorstwa Jerzego Prokopiuka i przy nim widnieje rok 1976. Jest on kopalnią wiedzy, ale równocześnie nie jest on łatwą lekturą. Występują tu różne pojęcia, które nie zawsze muszą być bliskie odbiorcy, do tego używany tu język czasami może wydać się "dziwny" (niecodzienny, "niedzisiejszy"). Trochę inny od obecnie używanego, ale nie jest on niezrozumiały czy jakiś strasznie starodawny.

Gdy zauważyłam tę książkę przyszły mi do głowy takie z nią skojarzenia (luźne wyliczenie): Freud, psychologia, człowiek, wnętrze, sen, mit, mitologia, wierzenia, psychika etc. Zaglądając do wnętrza stwierdziłam, że moje skojarzenia nie dużo różniły się od tego co można było odnaleźć w prezentowanej tu treści.

Cała publikacja może i nie jest najłatwiejsza w odbiorze czy do przyswojenia jednak jednocześnie jak kogoś interesują poglądy Junga związane z archetypami i symbolami prezentowane tu wybrane pisma mogą być ważnym źródłem informacji.


Pozdrawiam,
Airi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. Jego Świętobliwość Dalajlama "O Współczuciu"