Recenzja. Ewa W. Żurczak „Mój kawałek raju"

Ewa W. Żurczak „Mój kawałek raju czyli jak wybrać dobre życie”



            „Mój kawałek raju” to ciekawa i inspirująca książka. Obejmuje ona takie tematy jak na przykład stres, poczucie własnej wartości, relaksacja.


            Wśród tekstu książki znaleźć można różne ciekawe cytaty, wplecione w nazwijmy to „tekst główny”. Publikacja napisana jest przystępnie dla odbiorcy, łatwo się ją czyta. Zastosowano również różne wyróżnienia tekstu typu kursywa, pogrubienia czy jak się wydaje inny kolor czcionki bądź jej rodzaj, moje oko chyba nie jest wystarczająco czujne bym mogła z całą pewności określić co zostało zastosowane. Sama czcionka jest czytelna, ani za duża ani za mała. Ma ona około 90 stron tekstu.

            Odnaleźć tu można mały błąd w druku – zjedzoną literkę. To jednak nieznaczne uchybienie.

            Szukałam inspiracji i ją tu odnalazłam. Choć się tego nie spodziewałam. W książce tej można znaleźć dotknięcie takich tematów jak: relaksacja a właściwie techniki relaksacyjne w tym muzykoterapia czy aromaterapia, stres, wypalenie zawodowe, poczucie własnej wartości, autosugestia, używa się tu również afirmacji. Jest tu też kilka zaproponowanych ćwiczeń – są one wyróżnione w tekście, pewne pytania, na które czytelnik może sobie odpowiedzieć są też w „teksie głównym”.

            Może nie ze wszystkim się zgadzam w 100%, niektórzy czytelnicy mogą mieć pewne ‘ale’ co do pewnych kwestii szczególnie dotyczących autosugestii, jest to jednak dobra książka, która trafiła w moje ręce we właściwym momencie, właśnie czegoś takiego potrzebowałam. Inspiruje do działania, stawiania sobie realnych celów, ale również przypomina by nie zapomnieć o odpoczynku, relaksie.

            W skali od 0 do 10 daje jej 8. Nie jest to jakieś wielkie opracowanie. W krótki sposób przedstawia chociażby jak ważna jest harmonia w naszym życiu, że każdy z nas pragnie szczęścia choć może go inaczej definiować i że siedząc na pewno nie stworzymy „swojego kawałka raju”.

Wydawnictwo: Helion, Sensus, One Press

Copyright: 2017

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)