Recenzja. A. Passendorfer „10 lekcji jogi. Jamy i nijamy w codziennym życiu”

Agnieszka Passendorfer „10 lekcji jogi. Jamy i nijamy w codziennym życiu”

 

            „10 lekcji jogi” to pozycja zarazem dla osób chcących praktykować jogę jak i chcących ją (swoją praktykę) pogłębić, ale także osób szukających życiowych drogowskazów.

Zaliczacie się do któreś z tych grup? Ciekawi publikacji? A może nie zaliczacie się do żadnej z nich, ale z jakiegoś powodu tytuł bądź wygląd książki Was pociąga? Zapraszam do dalszej części recenzji i poznania bliżej co w tym dziele się znajduje.

 

            Zabierając się do lektury nie byłam pewna czego mogę się spodziewać. Nie czytałam opisów… poszłam za instynktem/intuicją i nie żałuję. Książka zaciekawia okładką, może (niektórych) zainteresować tytułem, ale to treść jest najważniejsza. Nie nastawiałam się na nic i pewnie dlatego urzekło mnie to co tu znalazłam.

 

            Treść podzielono na dwie części: 1. Jamy, 2. Nijamy. Łącznie około 120 stron tekstu. Nie jest to więc ogromna pozycja, ale zawiera bardzo ciekawe informacje bez zbytniego „owijania w bawełnę” czy „lania wody” 😉. Czcionka czytelna. Przyjemny sposób przekazywania informacji. Wydawnictwo Helion, Sensus. Copyright z 2019 r.

 

            Pozycja jest swego rodzajem komentarzem do „Jogasutr” Patandżalego. Punktem wyjścia są jamy, nijamy i doświadczenia autorki. W książce wspomina się m.in. porozumienie bez przemocy (o którym pisałam już na blogu) i bardzo mnie cieszy nawiązanie do jego założeń. Autorka także nadmienia poglądy różnych osób np. Macieja Bennewicza.

 

+ temat, lekkie pióro, daje do myślenia

- (jak miałabym coś koniecznie wskazać) użycie pojęć w tytule - jamy i nijamy może zniechęcić część potencjalnych czytelników, którzy mogliby wynieść coś pozytywnego z lektury

 

            Jestem bardzo zadowolona z lektury. Książka pomogła mi przyjrzeć się moim własnym zachowaniom. Może ona pomóc pogłębić praktykę jogi czy po prostu być lepszym człowiekiem. Pozycja może także być jednym z czynników pomagającym by przejść od ‘robienia jogi’ do jej praktykowania.

 

            Reasumując jest to ciekawa pozycja, mogąca zainteresować różnych odbiorców.

 

 

Pozdrawiam,

Airi

 


Powodzenie w życiowych poszukiwaniach 🎨

10 lekcji jogi


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)

Recenzja. Jego Świętobliwość Dalajlama "O Współczuciu"