Recenzja. M. Cichocki „Zawód: Copywriter"
Marcin Cichocki „Zawód: Copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu”
Marcin Cichocki stworzył książkę, która może przydać się osobom zastanawiąjącym się nad podjęciem pracy w zawodzie Copywritera. Ukazuje, że właściwie każdy może spróbować swoich w tym zawodzie, ale nie każdy będzie w nim dobry.
O
czym jest ta książka? O różnych sprawach związanych z zawodem copywritera,
od tego co pod tym terminem się kryje oraz jakie są jego rodzaje, po to, że
warto być ostrożnym rozpoczynając z kimś współpracę (uwaga uniwersalna, może
przydać się przy różnych pracach, zarazem gdy prowadzimy własną działalność jak i w przypadku innej formy wykonywania prac zleconych).
Dla
kogo? Jak wspomniałam na wstępie, dla osób zastanawiąjących się nad
podjęciem pracy copywritera, ale także dla osób dopiero w nim raczkujących oraz
doradców zawodowych czy osób dokonujących innego poradnictwa w tym zakresie (czyli osoby, które teoretycznie powinny dużo wiedzieć o
różnych zawodach, by móc lepiej pomóc osobom do niego się zgłaszającym). A także
innych osób lubiących znać różne zawody… wiedzieć ‘z czym coś się je’.
Ogólne.
Stosunkowo niewielka pozycja. Swą wielkością przypominająca zeszyt A5. Liczba
numerowanych stron: 134. Copyright z 2021 r. Wydawnictwo Helion S.A., Onepress.
Autor – Marcin Cichocki to właściciel agencji copywriterskiej. Zaczynał jako
podwykonawca innego copywritera.
Publikacja składa się z 6
numerowanych rozdziałów oraz Wstępu i „Zakończenie? A może początek?”.
Zawartość.
Informacje przekazywane są w przystępny sposób. Dotykane są różne zagadnienia
związane z byciem copywriterem. Czytelna czcionka. Treść przekazywana nie tylko
poprzez tekst, ale też różnego rodzaju „ilustracje”, czy diagramy i wykresy.
Kolorystyka wnętrza: czarno – biało – szara.
Używanych jest klika specyficznych
pojęć, ale jest to zrozumiałe i może pomóc w dalszym pogłębianiu wiedzy o
działalności copywritera. Autor próbuje m.in. odpowiedzieć na pytania:
- Czy studia kierunkowe są niezbędne?
- Jakie są cechy dobrego copywritera?
- Gdzie szukać klientów?
Różne.
Rynek, jak to wskazuje autor, jest przepełniony różnego rodzaju autorami
tekstów. Na niego mają również wpływ np. studenci, którzy chcą sobie dorobić,
poprzez proponowanie bardzo niskich cen. Brak jednak jakiś wyjątkowych obostrzeń dotyczących tego kto może wykonywać ten zawód może być nie tylko utrudnieniem, ale też szansą by jednak spróbować podążyć tą drogą na różnym etapie swojego życia.
Pozycja
zawiera wiele różnych informacji, które pokazują zawód copywritera z różnych
stron. Odnaleźć tu można także różne wskazówki dla osób, które by chciały tą ścieżką podążyć.
+ temat, ukazanie różnych plusów i
minusów zawodu
- na wiele pytań brak odpowiedzi
Książka jest więc ciekawym
wprowadzeniem do świata copywritingu, nie odpowiada na wszystkie potencjalne
pytania z nim związane, ale to ‘oczywista oczywistość’. Nie da się opowiedzieć o
wszystkim. W pewnych kwestiach może więc to być pewny punkt wyjścia do dalszych
poszukiwań. Solidne podwaliny by zaciekawiony badacz mógł ruszyć w dalszą wyprawę.
Dla mnie to dobra
książka. Z informacjami przekazanymi przez osobę, która w omawianym temacie
„siedzi na co dzień”. Dodaje jej to wiarygodności. Odbiorca czuje, że nie ma do czynienia jedynie z teoretykiem w danym zakresie tylko z praktykiem, który już pewne rzeczy zobaczył i doświadczył. Teraz dzieli się swymi odkryciami.
Reasumując jestem
zadowolona z lektury. Dowiedziałam się z niej kilku ciekawych rzeczy i dzięki
niej lepiej rozumiem „świat copywritingu”.
W
skali od 0 do 10 oceniam pozycję na 7. Jest dobra jako wprowadzenie. Może pomóc
postawić pierwsze kroki w zawodzie, o ile po przeczytaniu publikacji odbiorca
nadal będzie miał na to ochotę.
Pozdrawiam,
Airi
Powodzenia w życiowych poszukiwaniach 🔅☀️
Komentarze
Prześlij komentarz
Dziękuję za komentarz :)