kilka słów o Wyznaniach Świętego Augustyna

Święty Augustyn "Wyznania"




Zabierałam się do tej książki bardzo, bardzo długo... i przyznam się szczerze nie udało mi się jej doczytać do końca. Próbowałam, ale.... to chyba całkowicie nie moja bajka.

Wiele razy powtarza się tu słowo "Bóg", niezliczoną ilość razy ;)... jest to publikacja przepełniona tym słowem i nie tylko.

Uznać tę książkę można za wyznania dotyczące wiary i poglądów Świętego Augustyna, jak również swoiste wyznanie dotyczące jego życia, nawet okresu niemowlęcego. Mowa jest tu o jego życiu, ale jednocześnie na każdym etapie i jakby w każdym czynie łączyło się to właśnie z Bogiem.

Jak dla mnie za dużo tu swoistej przesady... przynajmniej ja to tak odczuwam i dlatego pewnie mnie odpycha od tej publikacji.
Wolę "Pismo Święte" od tego... zdecydowanie jest ciekawsze i... jeśli ktoś pochodzi z naszego kręgu kulturowego i tym bardziej wzrastał chociażby w religii chrześcijańskiej myślę, że choć powinien do niego zajrzeć i spróbować się zapoznać.
A "Wyznania" Świętego Augustyna? To już coś wytrwałych, lubiących nie tylko tematykę religijną, ale również i filozoficzną (specyficzny język).

Publikacja, którą mam w swej biblioteczce jest częścią Biblioteki Filozofów wydawnictwa Hachette. Ciekawy cykl i pomysł, ale ta pozycja nie dla mnie ;P

Airi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)