kilka słów o Tajemniczej historii w Styles


Agatha Christie „Tajemnicza historia w Styles”, Warszawa 1998


Jak pewnie wiecie (przynajmniej Ci z Was, którzy czytają różne pojawiające się tu posty) zabierałam się od dawna do przybliżenia sobie wersji książkowej przygód Herkulesa Poirot, wielkiego Belga nie aż tak dużego wzrostu. Pisałam o tym tutaj -> link.

Ważna postać: Herkules Poirot.
Narrator: Hastings.
Copyright: Agatha Christie 1920.
Tytuł oryginału: „The Mysterieous Affair at Styles”.
Biblioteka Konesera, Proszyński i S-ka.

W końcu udałam się do biblioteki i w moje ręce trafiła pozycja, w której po raz pierwszy pojawia się Herkules Poirot wraz ze swym dobrym przyjacielem – kapitanem Hastingsem.

Trochę obawiałam się spotkania z wersją książkową, jednak się nie zawiodłam. Miła narracja, szybko i przyjemnie się czyta. Jest oczywiście zagadkowa śmierć i śledztwo w tej sprawie. Myślałam, że książka będzie dłuższa, ma ona jednak około 155 stron. Nie jest więc ogromna, ale też nie jakoś specjalnie krótka.

W tej publikacji nie podobało mi się tylko jedno – okładka. Gdybym nie wiedziała kim jest Agatha Christie i że to pozycja, która dotyczy Herkulesa Poirot nigdy po okładce tego bym się nie domyśliła. Wręcz przechodząc obok z pewnością nawet nie przystanęłabym na dłużej by zobaczyć o czym ta książka jest. Wrr… głupio w ten sposób tracić potencjalnych czytelników. Na okładce widać jakby zdjęcie zatrwożonej kobiety… nie związanej nawet z czasem akcji pozycji.
Pozycję przełożył Tadeusz Jan Dehnel, wydana została w 1998 r.

Dla tych, którzy zdecydują się na lekturę życzę przyjemnych z nią chwil i oderwania od codziennych spraw.

Pozdrawiam,
Airi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Recenzja. "Kontrola umysłu metodą Silvy" José Silva, Philip Miele

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)