literatura

Witam Was serdecznie :)

Ten post to z jednej strony małe podsumowanie, z drugiej wskazanie kilku interesujących pod różnymi względami książek, o których wspomniałam już wcześniej w różnych postach.


Nie dotyczy on jednak "nowości książkowych" tylko tych pozycji, które "mają już swoje lata".

glass flute final.jpg
autor: Yuumei
źródło: https://www.yuumeiart.com/spring-melody/
strona internetowa: https://www.yuumeiart.com

Coś z literatury francuskiej:
- "Kubuś Fatalista i jego pan" Denisa Diderota (wspomniałam o nim tu)
- "Katedra Marii Panny w Paryżu" Wiktor Hugo (link do notki)
- "Ojciec Goriot" Honoré de Balzac (link do notki)

Coś z Wielkiej Brytanii:
- "Władca Pierścieni", "Hobbit, czyli tam i z powrotem" J.R.R. Tolkien (krótkie rozważania o Tolkienie tu)

I coś polskojęzycznego:
- Trylogia Henryka Sienkiewicza ("Ogniem i mieczem", "Potop", "Pan Wołodyjowski") (kilka słów o niej wspomniałam tu)

A to tylko "kropla w morzu" bo przecież jest wiele wyjątkowych dzieł, bez których "ziemska" literatura byłaby o wiele uboższa ;) Warto więc i o nich pamiętać, choć nie wszystkie muszą nam przypaść do gustu. To tak jak w malarstwie, nie każdemu muszą przecież podobać się wytwory Pablo Picasso.

Z trochę innej "beczki" myślę, że warto wspomnieć o:
- "Archetypy i symbole. Pisma Wybrane" Carla Gustawa Junga (wspominałam o tej publikacji tu).

To trochę inna "część" literatury, ale to również swoista podstawa, bez Junga zapewne też świat by wyglądał inaczej ;)
fishing_birds_by_yuumei-d79ji9k.jpg
autor: Yuumei
źródło: https://www.yuumeiart.com/#/fishing-birds/
strona: https://www.yuumeiart.com

Jak się uda mam zamiar wspomnieć jeszcze o kliku takich "interesujących" książkach, obok tych "nowych" (jak się uda mam również zamiar i o nich nadal pisać). Oprócz więc recenzji mam zamiar również napisać kilka notek o takich "podstawach literatury", o niektórych z nich można pamiętać z czasów szkolnych... no ale wówczas to było zupełnie inaczej ;) Co innego czytać coś tak z samego siebie a co innego czytać coś 'bo to lektura'.

Pozdrawiam serdecznie,
Airi

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kilka słów o Mistycznym Tarocie Marzyciela :)